2011-07-06

Sommarens utmaning - att sy en jeansjacka


Tillbaka efter semestern på Sicilien. Det var fantastiskt skönt. Varmt, soligt, god mat, gott sällskap och vila. Enda jobbiga var luftfuktigheten som var 50-65% om dagarna. Men man ska inte klaga (i onödan).

Har under ett längre tag prata om att jag ska sy en jeansjacka, men det har inte blivit något av det. Men nu när jag har en och en halv veckas semester kvar har jag gott om tid till att sy och fixa och det ska jag göra! Var ute på Smögen idag och köpte jeansen, vars tyg ska bli min jacka.

Satte mig för en halvtimme sedan och skissade upp en bild av hur jag vill att jackan ska se ut. Märkte snabbt att det var 9 år sedan jag hade bild ^^ Men det bättrade sig och jag är rätt nöjd med skissen även om den är lite hafsig.

Här är skissen! Återkommer när jag har kommit igång på riktigt.
(det här kan verkligen gå hur som helst, men man måste ju testa!)

3 kommentarer: