2011-06-11

En fantastisk skön sommartröja - CHECK


Är hemma i vackra Lysekil över helgen. Hann ner en snabb vända på stan innan det var dags att fira min kusin och min syssling som tog studenten (stort grattis till honom!). Letade efter ett par skor då mina converse inte orkar med så länge till... Hittade inga skor, men jag hittade en tröja inne på SODA.

En finstickad RESTERÖDS tröja i 59% linne och 41% bomull. Så sinnessjukt skön att ha på sig! Dessutom är den fantastiskt snygg, lite lösare passform, ficka på bröstet och vid urringning som rullar sig lite då det inte är någon tjockare kant dit stickad på tröjan. Enkelt, avslappnat och snyggt. Ett bra sommar tröja som är som bäst och skönast att ha direkt mot kroppen utan något under.

Kris heter modellen förresten och färgen är grey. Den finns i blue med men den var inte alls lika fin, iaf inte på mig. Jag gillar som sagt enkelheten med tröjan och då tycker jag att den grå färgen är "enklare" än den blå. Dessutom är den grå lättare att matcha. Tänker nog mest ha den tillsammans med ett par ljusare jeansshorts eller ett par svarta kortbyxor, men jag får ta och testa lite hemma och se vad som känns bra.

En tröja av denna typen borde alla ha på sommaren! Är glad att jag tillsist hittat en som föll mig helt i smaken, är lite kräsen ibland.

(har sökt lite snabbt på nätet och tröjan finns iaf på Stayhard, Zoovillage och säkert på ett par ställen till...)

Titta in www.resterods.com de gör mycket snyggt och dessutom kan du hitta närmsta butik via hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar